22 Haziran 2012 Cuma

daha fazla utanamazsınız



Bu videoyu buraya koyduğum için kusura bakmayın. Hepinizin sinirleri dayanmayabilir. Yine de paylaşıyorum; çünkü beni allak bullak etti; çünkü insanın, henüz daha on iki yaşında bir çocukken nasıl alçalabileceğini, savunmasız birini karınca gibi ezmenin ne kadar kolay olduğunu anlatıyor; çünkü maalesef çok gerçek bir video.

Hikâyesi şöyle: 

Athena Ortaokulu, Greece, New York... Karen Klein orada yaşıyor, çalışıyor. 20 sene okul servislerinde şoförlük yapmış; üç senedir gözetmen olarak devam ediyor. Filmlerden bildiğimiz o sarı otobüsler işte... Klein'in görevi, yolculuk sırasında çocuklara göz kulak olmak; başlarına bir kaza bela gelmesini engellemek.

Çocuklar zalim. Hepimiz o yaşlardan geçtik; zalimliğin bir çocuğu nasıl değiştirdiğini biliyoruz. Bu hikâyedekiler ama, benim bugüne kadar gördüklerimin ötesinde. Etmedikleri küfür kalmıyor yaşlı kadına. "Fuck"lar "fatass"ler "ugly"ler havada uçuşuyor. "Evinin adresini ver de gidip oraya s.çayım" da diyorlar; "o kadar çirkinsin ki senin çocuğun olsam kendimi öldürürdüm" de. Bunlar en hafifleri.

Kadının işitme sorunuyla dalga geçiyorlar. Kadının fakirliğiyle eğleniyorlar. Kadının sürekli terlemesiyle alay ediyorlar. Bir yandan da bu anları kameraya alıyorlar.

Çantasının üzerinde bir şeyler yazıyor Klein'in. Ne olduğunu anlamadım ama onları görünce de kahkaha atıyorlar.

Her ne yazıyorsa orada, "ben bunlar sayesinde katlanıyorum hayata" diyor Klein.

Bu çocuklara da katlanıyor. Bütün aşağılamalarına, küfürlerine, alaylarına katlanıyor. Bağırıp çağırmıyor, karşılık vermiyor. Yardım istemiyor. Sessizce ağlıyor sadece. Bir yandan da işine devam etmeye çalışıyor.

Hani bazen utanç verici bir şeye tanık olunca siz de çok utanırsınız ya... Ben sanırım daha fazla utanmamıştım.

Belli ki Amerikan halkı da çok utanmış. Hikâyenin devamını okuyunca anlayacaksınız.

Görüntüler önce internette, sonra televizyonda bütün halka ulaştı. Çocuklar o kadar işin gırgırındaydı ki, ne bok yediklerini gururla sergilemişlerdi. İşte bu zalimliğin videosu Youtube'da an itibariyle 3,7 milyon tıkı geçti. Haber kanalları işin peşine düştü. Okul yönetimi işi soruşturmaya başladı.

Bu arada daha önce emsali görünmedik bir gelişme de yaşandı. Bir blogger, halden vazife çıkararak internet üzerinde bir kampanya başlattı. İnsanlara Karen Klein için para toplamayı teklif etti. 5 bin dolar bulunursa, zaten çok az kazanan yaşlı kadın, kafası biraz dağılsın diye tatile gönderilebilirdi.

Şu ana kadar toplanan miktâr: 460 bin dolar!

İnsanlar utanıyor. Hem de çok utanıyor. Bu sebepsiz şiddet aralarından birinin başına geldiği için ne yapacaklarını bilemiyorlar. Ne yapacağını bilemeyen herkes gibi cüzdanlarına sarılıyorlar.

Karen Klein toplanan paradan mutlu olmuş ama en çok insanların gösterdiği ilgiye teşekkür ediyor.

Çocukların da cezalandırılmasını istemediğini söylüyor.

Para hesapta birikmeye devam ediyor. Klein'a güzel bir emeklilik yaşatır (ki hakkı); ama o miktar bir ulusun utancını siler mi, bilemiyorum.

Son not: Bu video an itibariyle ABD'de günün haberi. Zaten bir ulusun tartışacağı daha önemli bir konu olamaz. Tıpkı Fatih'teki polis şiddeti görüntüleri gibi. Kimse haber kanalları kötü diye sızlanmasın; kamerayı eline alsın; gerçek haber yolunu buluyor.

Bu hikâyenin internette nasıl yayıldığını görmek için Spotify'a bakabilirsiniz. 

Bu da Karen Klein'a yardım sayfası 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder