boğalara özerklik







Katalanlar, la corrida'yı yani boğa güreşlerini yasakladı. Bu, kıta İspanyası'nda bir ilk (1991'de de Kanarya Adaları yasaklamış.) Özerk Katalan parlamentosundaki tarihi oylamanın şafağında, İspanyol gazeteleri gayet dramatik -ve sanatsal- manşet haberleriyle çıktı bugün.

Mevzu aslında hayvan hakları üzerine dönüyor ama Katalanlar İspanya'nın geri kalanıyla köprüleri ufak ufak atıyor gibi.

Arenayı pek seven Ernest Hemingway bu günleri görseydi üzülürdü. La corrida'dan hareketle yazdığı Death in The Afternoon'da, "sanatçının ölüm tehlikesi altında olduğu tek sanat boğa güreşidir" yazmışlığı vardır.

5 yorum:

  1. Yasak çok yerinde olmuş, eğlencenin de bir sınırı olmalı.
    Hemingway'in bunu sanat olarak görmesi ilginç.Zaten Bukowski onun sadece ilk döneminin iyi olduğunu söyleyip uzak durulması gereken yazarlar arasına koyar kendilerini.

    YanıtlaSil
  2. Bir de birinin sadece son dönemi iyidir derdi, kimdi o, hatırlayamadım

    YanıtlaSil
  3. Birkaç yazarın iyi başlayıp sonra politikleştiğini söylerdi,kimin son dönemini beğenir bilmiyorum ama en beğendiği yazar Celine.

    YanıtlaSil
  4. evet, kontrol ettim ben de, birisinin son dönemini severim diye bir şey dememiş, tamamen uydurmuşum.

    YanıtlaSil
  5. :) başkasıyla karıştırmışsındır.

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

yeşil sos niye bitti?

Şehrin merkezinde çok iyi bir patatesçi var. Merkezde ama azıcık da saklanmış bir yerde; oralardan geçiyorsam bazen uğruyorum. Kuyruktaki tu...