hoşçakal 25



Kıbrıs’ta askerlik yaparken Nisan ayında 40 dereceyi görmüştüm. Değil koşmak, sürünmek, adım atmakta bile zorlanıyorduk. Neyse ki emir geldi de kamuflajın en üst düğmesini açabildik.

Yine Nisan, ama şimdi Amsterdam… Bu defa 25 derece. “Çok soğuk olacak, gün yüzü görmeyeceksiniz” baskısından mı nedir, Kıbrıs kadar sıcak geliyor. Üstelik görünmez bir yerden emir gelmiş olmalı ki, ahali anında kışlıkları kaldırdı; şort, tişört ve parmak arası terlikler kullanıma sokuldu. Evin karşısında, kanal kenarında güneşlenenler var. Çatısız evlerin damları zaten dolu.

Bir de denize girenler var tabii. Buraların Hürriyet’i De Telegraaf manşetinden bayram ediyor mesela. 25 derece. Sonrası malum: Hollandalı güzeller sahillerde sere serpe. Yalnız şaka değil…

Bir haftadır durum buydu. Yarın gidiyormuş bu havalar. Yazık.

3 yorum:

  1. Gitmesin nooolur gitmesin :))
    Ben de dun dusundum, bu insanlar nasil bi anda boyle yazliklarini cikarabildiler diye :) Ben mesela can havliyle, kutulardan cikarip ne bulduysam gecirdim ustume :))

    YanıtlaSil
  2. gitmiyor daha sanırım; iyi ki yanılıyor meteoroloji :)

    hollandalılar'ı hafife alma, her duruma hazırlıklar, yaz ortasında kış geldiğinde de kazaklarını giymede hızlı davranacaklar. Sen de hazırlıklı ol derim :)

    YanıtlaSil
  3. 2,5 sene oldu alistim ben de artik, cantada yedek kiyafetler tasimak filan :)
    simdi senin foto ortaya cikti, ben sanki seni bi yerden taniyorum. henuz cikaramadim ama :))

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

yeşil sos niye bitti?

Şehrin merkezinde çok iyi bir patatesçi var. Merkezde ama azıcık da saklanmış bir yerde; oralardan geçiyorsam bazen uğruyorum. Kuyruktaki tu...