10

 

Yazayım diyorum hep unutuyorum. Hayatın hayhuyu işte. Bu blog, Eskiusul, bu sene bir ara 10 yaşına bastı. 


Kainat gibi genişleyip duran internet boşluğunda yazı yazmak ne işe yarar? 


Dev bir metropolün kıyısında bir adres bu. Uzak mahallede, ara sokakta. Gelmek için adresi bilmek lazım. Unutmamak lazım. Bu işler zor bugünlerde.


Yine de gelenler oldu. 


Bazılarını tanıyorum, bazılarını artık daha iyi tanıyorum, bazılarını tanımasam da tanıyorum. Sen, ben, biz yani. Güzel. Yazmak bu işe yarıyor. Bizi birbirimize yaklaştıran o görünmez bağları dokuyor. 


İşsiz kaldığım bir dönemde Eskisul bana iş de buldu. Teferruata girmeyeyim şimdi ama şu kadarını söyleyeyim: Bir sırtı olsa blogun, “Aferin” diye bir şaplak atardım.


Kendi içinde bir eğitim alanı da oldu Eskiusul. Elim boş kalmadı, klavye işledi. Dükkân açıldı. Şu da var yalnız: 10 yıl boyunca, buraya istediğim sıklıkta yazmadım. Ama neredeyse her gün “şunu da yazayım” diye düşündüm. Ne haberler, ne öyküler, ne şiirler, ne analizler… Yazmadıysam tembellikten. İyi kurtardın yani kendini sevgili okur!


10 yıl olmuş demek. 10 yıl önce Ortaköy sahilinde oturmuş denize bakarken, dur bir blog açayım demiştim. 


Tam olarak, bir blog daha açayım demiştim. Uzak şehirlerde iki kardeş ya da arkadaş… İlki yaşça daha da büyük. Hâlâ arada girer bakarım.


Neyse bu kadar melodram yeter. Yazdıkça duygusallaşacağım. Burada kesiyorum. “Şimdi yeni şeyler söylemek lazım” demeyi unutmadan uzanıp yanağından öperim Eskiusul.


Sizleri de öpüyorum ey adresi bilenler… Mutluluk getirdiniz. 


PS: Resim Edward Hopper’ın. Onuncu yıla bu giderdi.

16 yorum:

  1. Blogunuzun doğum günü kutlu ,yazıları bol olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel etmişsin üşenmemekle, yazmakla. Ama biz okurlar da az beklemedik yani :) Kendi adıma itiraf edeyim arada boyle kitap, dergi vs.'lere yazıp buraya bir sey yazmadığını görünce hafiften bir kırgınlık da oluyor aslında :) Nice yılları olsun blogun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Emrecim, önümüzdeki post'lara bakıyoruz diyeyim o zaman :) Varol

      Sil
  3. blogla tanışımız 10 yıl olmadı belki ama readerda uzun süre yeni yazı görmeyince merak ettiklerimden oldu. kayıtlara geçsin lütfen:) ve nice on yıllara. kutlu olsun. kaleminiz hiç tükenmesin. hep yazın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sağolun, mutlu ettiniz. Yazalım hepimiz. Başka ne var ki?

      Sil
  4. Sen, ben, biz; güzel, çok güzel gerçekten. Tanımanın da, tanışılmanın da en lezzetli yollarından sanırım. Kapısından bir bakmadan geçemediğim, iyi ki doğmuş eskiusul; nice de yaşları olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiğit çok teşekkürler; kıymetli bu sözler benim için.

      Sil
  5. buraya not edilen kısacık bir not, bazen bir cümle, arada sırada bir başlık ya da bir fotoğraf alıp bizi bu kocaman kainatta güzel ve güvenli bir koya yanaştırıp ısıtıyor. aydınlatıyor da... hatta harekete geçiriyor. iyi ya da kötü, az ya da çok, not defterinizi açtığınız ve paylaştığını için teşekkürler. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun, eksik olmayın. ne mutlu bana. sevgiler selamlar.

      Sil
  6. Nice senelere Eskiusul! Ben çok geç bulanlardan, gelenlerdenim, hayıflanmamak elde değil ama burayı geriye doğru yaşamak da güzel bir yandan. koca bir akvaryum gibi geliyor bana böylece burası, içinde de saklı bir sürü inci. temiz, duru kaleminizle ulaşabileceğimiz herhangi bir yerde/yerlerde daima yazın dilerim. Eskiusul 20'yi de görsün dilerim. Yazma, okuma, benim için "yaşama" cesareti ve sevincine kattıklarınız için çok teşekkür ederim. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki buldunuz, geldiniz. Esas sizin bu yazdıklarınız bana cesaret verdi. Ne mutlu bana. Sevgiler.

      Sil
  7. İyi ki açmışsınız, iyi ki rastlamışız.

    YanıtlaSil
  8. iyi ki! nicelerine. burasi benim de kacis yerim.

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

eve dönmenin yolları

Bir yaz sabahı Haydarpaşa’dan kalkan Toros Ekspresi’ne atlayalı neredeyse 20 yıl olmuş. Hep otobüsle kat ettiğim İstanbul-İskenderun güzergâ...