düğün fotoğrafları

Mahallede dolaşırken, elektrik idaresinin kutusunun üstüne bırakılmış bir kâğıt tomarı gözüme çarptı. Karşı taraftan, Müslümanca bir sakalı olan ihtiyar bir adam geliyordu. O da fark etti kâğıtları. Benden daha yakındı; uzanıp aldı. İhtiyar elindekileri incelerken ben de yanına varmıştım. Göz ucuyla baktım; stüdyoda çektirilmiş evlilik fotoğraflarıydı. Makyajlı, simli, fotoşoplu… Neden oraya bırakılmışlardı? Birisi onları, belki başka bir şeyle uğraşırken idareten koyduğu kutunun üzerinde mi unutmuştu? Yoksa, özellikle belli birisi görsün diye mi oradalardı? Bir meydan okuma ya da göz boyama için? Bu ihtiyar neden fotoğraflarla bu kadar ilgilenmişti? Adamın yanından geçip gittiğim iki-üç saniyede zihnime bu sorular üşüştü. Biraz yürüdüm; derken dayanamadım, arkama döndüm. İhtiyar aynı yerde duruyordu. Fotoğraflara baktı baktı, sonra onları ceketinin cebine sokup yürüdü gitti. 

7 yorum:

  1. Lutfen devami da olsun. "arkasi yarin" olsun. Ihtiyar adam ve fotograflarin esrari :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı kurgu olur artık :) fena da olmaz belki. Şimdilik başka gündelik esrarlarımızla yayında olacağız

      Sil
  2. o adam benim yasliligim yemin ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha bir yandan bugünün de :))

      Sil
    2. hahahhaha erken yasta emeklilige takildim be kuzucum:)

      Sil
  3. kadıköy sahaflarında en çok ilgimi çeken bu eski fotoğraflar olmuştur hep. yazıyı okuyunca da imge sahaf’ın sokaktaki sergisi canlandı hemen gözümde. uzun lafın kısası; vakti zamanında kadıköy’de sahaflık yapmış biri bana kalırsa bu abi. tanesini iki liradan (hollanda florini karşılığını siz hesaplarsınız artık:) orada yahut burada okuturum diye düşünmüştür. evet böyle.

    YanıtlaSil
  4. burada epey ünlü bir reklam ajansı var: Kesselskramer. Onlar sıradan insanların gayet sıkıcı fotoğraflarını kullanıyorlar bazı işlerinde. Üstelik ortaklarından biri Türk. Belki de onun bir yakınıdır :)

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

eve dönmenin yolları

Bir yaz sabahı Haydarpaşa’dan kalkan Toros Ekspresi’ne atlayalı neredeyse 20 yıl olmuş. Hep otobüsle kat ettiğim İstanbul-İskenderun güzergâ...