ozu az önce buradan geçti

Japon yönetmen Yasujiro Ozu, ‘Ohayo’yu (‘Good Morning’ olarak da biliniyor) 1959’da çekmiş.

Ben geçen hafta izledim. 59 yıl sonra. Ozu az önce şapkasını almış, şuradan geçmiş gibiydi. 

İçinize bazen piyangodan çıkmış gibi bir serinlik gelir, bir eski iyiliği hatırlayıp gülersiniz, birisi ıslıkla sizin çok sevip unuttuğunuz bir şarkıyı çalar… Öyle tanıdık bildik bir film. 

Nereden biliyorum ben bu güzelliği? Bir tahminim var. ‘Ohayo’da senaryonun üstünden Haldun Taner geçmiş sanki. Ozu'nun filminden beş sene önce (1954) kaleme aldığı ‘Ayışığında Çalışkur’u “Bir de böyle yazayım” demiş gibi… Bu tatlı rüzgâr belki ondan geliyordur. 

Ohayo’yu seyredin muhakkak, e mi?


Haldun Taner’i de ihmal etmeyin. 

4 yorum:

  1. üçüncü paragraf olmasaydı bu filmi bir kenara not eder miydim bilmiyorum.
    şimdi onun hatırına hem ohayo’yu hem de ayışığında çalışkur’u not ettim.:)

    YanıtlaSil
  2. Umarım beğenirsiniz :) çalışkur, ohaya'nın biraz hırçın bir kuzenidir yalnız, okuyunca görürsünüz.

    YanıtlaSil
  3. filmi izledim ve çok beğendim. film hakkındaki düşüncelerim burada :)

    sırada çalışkur var.:)

    selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

eve dönmenin yolları

Bir yaz sabahı Haydarpaşa’dan kalkan Toros Ekspresi’ne atlayalı neredeyse 20 yıl olmuş. Hep otobüsle kat ettiğim İstanbul-İskenderun güzergâ...