eli sopalı kadınlar


Dino ve Aslıhan’la akşama doğru yürüyüşe çıkarken görüyoruz onları. Her defasında parktan yeni çıkmış oluyorlar. Sokağın köşesinde vedalaşıp evlerine gidiyorlar. 


Altmışlarında iki kadın. Güleryüzlü, şen şakraklar. Rutinlerine sadıklar. 


Ellerinde birer sopa var. Baston değil, şemsiye değil, sopa. Ucuna çiçekler iliştirmişler sopaların. 


İlkin anlam verememiştik, üzerinde durmamıştık. Zaten tedirgin tedirgin yürümekten, diğer insanlarla aramıza mesafe koymaya çalışmaktan başka bir şey düşünemiyorduk. Bir tek Dino Bey kendi havasında; scooter’la bütün parkı harmanlıyor; bir şey düşündüğü yok. .


Onları ikinci defa gördüğümüzde jeton düştü. Sopalar bir buçuk metre!


Nasıl yani? Yaklaşanı sopayla mı dürtüklüyorlar? Ama ‘niyetimiz de kötü değil’ dercesine mi iliştirmişler çiçekleri? Aklımıza başka bir şey gelmedi. 


İş üzerinde de göremedik ki, ne acayip huylar gelişti, diyeyim. 


Ama iz üstündeyiz. 


PS: Resim, Henri Matisse'in 'kesik'leri.

6 yorum:

  1. Aslında "fonksiyonel" gibi dursa da, bence düpedüz kabalık.. Sevmiyorum böyle şeyleri, malesef insanlar robotlaşmaya çok meyilliler. Biri üstüne geliyorsa ve endişeleniyorsan, çekilirsin olur biter. Önünde çiçeği de olsa sopayla dürtmek insanca değil.
    Geçen gün ben de ilginç bir şey yaşadım; araç yolu, yanı bisiklet yolu, onun da yanı yaya yoludur burada. Ben de yaya olarak tabii yaya yolunda ama bisiklet yolunun sınırında yürüyorum. Karşıdan yaşlıca bir kadın geliyordu ve direkt bağırarak el kol işaretiyle "çekilsene be" diye bağırdı, aramızda 1,5 olmasa bile en az 1mt vardı! Ben de ona bağırdım "senin için kendimi bisiklet yoluna mı atayım, rahatsız oluyorsan durursun geçmemi beklersin" diye. Yok yere gerginlikler... Ağızlarda maske olalı iyice arttı çünkü kimse kimsenin gülümsediğini görmüyor, maske takıyorsan adeta "kimliksiz"sin ve buna güvenip kabalaşan insanlar var! Çok tuhaf gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. Bakalım, daha iş üstünde göremedik. Bizde maske yok daha (neyimize güveniyoruz bilemiyorum); nasıl olur merak da ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Buralarda maskeli hatta eldivenliler çok ama sosyal mesafe için öyle sopalı falan kimse yok.Herkes dipdibe.Sanırsın mıknatıslılar ,uzak kalamıyorlar.
    Gülümseme maske ile saklanamaz ki gözgöze gelirsen, kısılan gözlerden de gülümsemeyi alabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mıknatıslılardır, evet :)) insanlar birbirlerini ne çok seviyormuş. aslında öyle de bir yandan

      Sil
  4. sonra noldu gorebildiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm; biri karşısından gelirken, iki kadından biri sopayı yatay bir şekilde yan tarafına tuttu; mesafeyi sağladı. Ama dürtmedi kimseyi. Buymuş.

      Sil

Sen ne dersin?

eve dönmenin yolları

Bir yaz sabahı Haydarpaşa’dan kalkan Toros Ekspresi’ne atlayalı neredeyse 20 yıl olmuş. Hep otobüsle kat ettiğim İstanbul-İskenderun güzergâ...