korona günleri - tuvalet kâğıdı kavgası

Korona günleri… Sosyal medyada, gelişmiş ülke süpermarketlerdeki boşalan rafların haberleri geliyor. Tuvalet kâğıtları reyonunda kavgalar çıkıyormuş. 

Bu haberler üstüne konuşurken, annem “Kavga çıkar tabii, sizin kuşak yokluğu bilmiyor, hani hep böyle anlatılır da, sizin kuşak hakikaten bilmiyor” dedi.  

Haklı sanırım. Bir ürünü piyasada bulamama ihtimalini unutan insanlarız. Paramız varsa tabii. Para böyle şeyleri unutma hakkını da satın alıyor. 

Para varsa her şey var. Markete gitmeyi, pazara çıkmayı bile hemen hemen unuttuk. Amazon, Yemeksepeti, Hepsiburada, Getir, Netflix, Youtube… Eski yeni, az çok, hızlı yavaş, her şey zaten her an yanı başımızda. 

Bu insanlardan oluşan bir topluluğa bir paket makarna bulamama ihtimali nasıl anlatılır ki?

PS: Bütün bunları fazladan bir paket tuvalet kağıdı aldıktan sonra yazdım. 

*
Üstteki fotoğraf Matteo Corner / Milano
Alttaki Fotoğraf Kevin Frayer  / Beijing

2 yorum:

  1. Dün akşam eşim nasıl sevinçle telefonda bağırıyor: "24lü tuvalet kağıdı bulduuuum" diye :D Bir an dedim ki, hayatında tuvalet kağıdı görmemiş insanlar ne derdi bu duruma.. El dezenfektanı da karaborsaya düştü, dün eczacı bir arkadaş aradı "Pazartesi az bir miktar gelecek sana 2 tane ayırayım uğra al" diye.. Bir yandan utanıyorum, bir yandan da istifliyorum. Ama anneniz haklı; eskiler kileri doldururlardı yaz kış hazır olurlardı felakete, savaşa, bilinmezliğe.. Modern yaşamda ancak fotoğraf istifleyelim biz....

    YanıtlaSil
  2. evet, fotoğraf konusunda eksiğimiz yok. Almanya'da marketlerin boşaldığını duyuyorum ama Almanya'nın dibindeki Hollanda'da böyle bir hareketlenme olmadı (En azından şimdilik).

    YanıtlaSil

Sen ne dersin?

yeşil sos niye bitti?

Şehrin merkezinde çok iyi bir patatesçi var. Merkezde ama azıcık da saklanmış bir yerde; oralardan geçiyorsam bazen uğruyorum. Kuyruktaki tu...