dalga geliyor

Çok sert vuracak, çok büyük bir dalga geliyor. Çin’de Wuhan’a, İtalya’ya, İran’a çarptı. Bizlere belki çarpmaz, diyorduk ama çarpacak. Hükümetlerin, salgın uzmanlarının açıklamalarından ben bunu anlıyorum.

Hazırlıklı olmalıyız. 

Zayıfı korumalıyız. 

Bir yandan onurumuzu da korumalıyız. 

Dengemizi korumalıyız. 

Paylaşmak bir kenara, ilk tepkimiz yağma oldu. Dünyanın her yerinde. Bugünkü bizi anlatıyor biraz. Zamanın ruhu bu. Black Friday’lerde, azıcık ucuzlayan televizyonları bile kapışan bir toplumuz. Evde iki televizyon varken.

Ama ummadık fedâkarlık örneklerini de veren biziz.

Şimdi elimizden ne gelir? 

Geçen gün alt katta yalnız yaşayan yaşlı adama, senin için bir şeyler yapabilir miyiz, diye sorduk. Bunu böbürlenmek için söylemiyorum, şunun için söylüyorum: Ertesi gün mahalledeki posta kutularına Salvation Army’den “Biz ofisi kapattık ama ihtiyacı olan bizi arasın, gerekirse alışverişini bile yaparız” yazılı kâğıtlar bıraktılar. O kâğıdı okuduğumda, kendi komşumuza bile yardım etmeyi akıl etmemiş olmak ağır gelirdi, dedim kendime. Dengemi kaybederdim.

Hiçbir zaman tamam değiliz, bütün değiliz ama içimizde biraz olsun yaşayan o tamamlığın, bütünlüğün, sağlamlığın örselenmesi de an meselesi. Hele böyle zamanlarda. Denge hepimize lazım.

Daha çok şey var yapmak gereken. Şimdi onların peşine düşmeli. Yapabilecek olan yapsın. Zayıflar, yoksullar, yaşlılar, hastalar var gözümüzün önünde; hükümetlerin arkada bırakmayı apaçık göze aldıkları…

Çok sert vuracak, çok büyük bir dalga geliyor. Birbirimizi koruyalım.

4 yorum:

  1. Biz hastayız 6 gündür. Testimizi olduk sonuç bekliyoruz. İnanın herkes arayıp soruyor yardım önerileri, sevgi, sosyal destek.. Evin önüne meyve ve ekmek bırakanlar vs. Bir de para da almıyorlar çünkü bizden olası virüs geçişi... İnsani anlamda baya depoları doldurduk, fiziksel çöküş olsa da..
    O nedenle ben umutluyum. Bir de insanlar 1-2 ay evlerinde kalabilseler, bu iş bitecek ama onu nasıl başaracaklar, zorunlu ev hapsi olmadan olmayacak galiba. Ben biraz da arkasındayım bu fikrin. Siz? Bir yazıya dökerseniz iyi olur bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Sağlık durumunuzu ben de merakla takip ediyorum, bir yandan yazdıklarınız da içimi ferahlatıyor. Birbirimizi gördüğümüzde, ne yaşadığımızı bildiğimizde, doğru tepkileri gösteriyoruz ama toplum olarak hala sıkıntıdayız sanırım. İşte bu sizin de dediğiniz ‘hamster’ alışverişleri. Bugün Hollanda’da bir gazetenin ilk sayfasında bir haber vardı, zenginler her şeyi aldı fakirlere kalmadı diye. Bunu çözersek yol alırız sanırım. Evde kalma dışarı çıkma konusunda da inanın hiçbir fikrim yok, ben de uzmanları takip etmeye çalışıyorum ama burada hükümet şu anda evde kalmacı değil. Bakalım ne olacak.

      Sil
  2. Burada da vaka sayısı her akşam artıyor ama insanlar dışarıda yine de .Tamam eski kalabalıklar asla yok ama mesela semt pazarı kurulmuştu yine.İnsanları tamamen kapatmak bizim gibi ülkelerde çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok insan henüz işin ciddiyetinin farkında değil. İnanmamayı tercih ediyorlar sanırım. umarım pişman olmayız.

      Sil

Sen ne dersin?

yeşil sos niye bitti?

Şehrin merkezinde çok iyi bir patatesçi var. Merkezde ama azıcık da saklanmış bir yerde; oralardan geçiyorsam bazen uğruyorum. Kuyruktaki tu...