değişecek miyiz?

Bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak demeyi seviyoruz. Büyük büyük laflar. 

Olmayabilir sahiden de ama biz değişmeyi istiyor muyuz?

Daha ilk günden beri maske meselesi kafamı kurcalıyor. Anlatılan şuydu temel olarak: Maske esasen hasta olanlar için gerekli. Onların takması gerekir. Hasta olmayanlar için pek koruyuculuğu yok. 

Nitekim takmadık. 

Ama Uzakdoğu toplumları taktı. Mesele şu ki zaten hep takıyorlardı. Sokakta, metroda, şurada burada maske takan Uzakdoğuluları hep görüyorduk. Ya da Asya ülkelerine gittiğimizde. 

Önceleri onların biraz paranoyak olduğunu düşünüyordum, sonra anlattılar. Hasta olduklarında kimseye bulaşmasın diye maske takıyorlarmış. 

“Aman bana bulaşmasın” diye değil. Bulaştırmamak için. Bu zahmete toplum için katlanıyorlar. 

Son salgında da maskelerini kuşandılar. Alışkanlıkları var. Hasta olan olmayan kim varsa taktı maskesini. Çünkü yine ilk günlerden beri anlatıldığı üzere, kimin hasta olduğu bilinmiyordu. O yüzden maske ancak iki taraflı kullanılırsa işe yarayacaktı.

Sonuç ortada. 

Uzakdoğuluların haricinde kimse maske takmadı. Biz takmadık, takmıyoruz. Takmak da istemiyoruz. 

Neden? 

Sanırım iki cevabı var. Birincisi benciliz. Birilerine hastalık bulaştırmak pek umrumuzda değil. Umrumuzda olsa bile zahmete girmek istemiyoruz. 

İkincisi maskeyi bir hastalık işareti olarak görüyoruz. Steril, sağlıklı toplumlarımızda istenmeyen bir mikrop… Bir tür kirlilik. Medeniyetin geldiği seviyeye yakışmıyor maske. 

Arada dağlar kadar fark var. 

Neyse ki bu salgın vesilesiyle medeniyetin bir yere gelmediğini de anladık. Hem bu işin uzayacağı, kısa bile sürse bu tür salgınlara alışmamız gerektiği de söyleniyor. 

Peki değişecek miyiz? Bence maske bir ölçü olacak. 



Fotoğraflar (yukarıdan aşağıya): Dmirty Kostyukov, Isaac Lawrence, Matthew Abbott, Tyler Hicks, Sean Gallup

4 yorum:

  1. Dediklerine katilmakla birlikte bir ucuncu madde eklemek isterim: maske yok. Burada saglik calisanlarina verdikleri maskeler bile sorunlu cikti, bir suru calisan hasta oldu. Katalunya"da dun herkese bir maske kampanyasi basladi eczanelerin onunde metrelerce sira olustu. Sahsen benim hala bir maskem yok, yakin zamanda olacagini da sanmiyorum, fular kullaniyorum. Ama tabii onun disinda maske kullanmayi da sevmiyorum o ayri :) tipki gunes gozlugu gibi, bir insanin yuzunu gozunu gormek istiyorum konusurken.

    YanıtlaSil
  2. zaten bundan sonrasını kestirmeye çalışıyorum. Sonbahardan itibaren maske olacak mı, olursa bizler takacak mıyız? Bir de şu: Maske-güneş gözlüğü kombosunda ne yapacaksın :))) Eyvah!

    YanıtlaSil
  3. Maske-gunes gozlugu banka soymaya giderken olur anca ya! baska turlu kabul etmem mumkun degil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin la casa de papel, sezon 4 yükleniyor :)

      Sil

Sen ne dersin?

yeşil sos niye bitti?

Şehrin merkezinde çok iyi bir patatesçi var. Merkezde ama azıcık da saklanmış bir yerde; oralardan geçiyorsam bazen uğruyorum. Kuyruktaki tu...